ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

صدور حکم بدوی حرمت شکنان تاسوعای حسینی در بهشت زهرا (س) اراک (۱۳ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۲۵۷۴
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
صدور حکم بدوی حرمت شکنان تاسوعای حسینی در بهشت زهرا (س) اراک (۱۳ شهریور ۱۴۰۲)
طبق اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حکم حرمت شکنان تاسوعا حسینی(ع) در بهشت زهرا(س) اراک بعد از طی فرآیند قانونی و رسیدگی در شعب صالحه دادسرا و سپس دادگاه صادر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این اطلاعیه آمده است: این رای اولیه مربوط به هشت متهم مرد و یک متهم زن به جرم اخلال در نظم و آسایش عمومی و توهین به ائمه و مقدسات اسلام صادر شده است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: دادگاه بر اساس گزارش موثق و مستند ضابطین و تحقیقات فنی و قضایی و محتوای مطالب و تصاویر موجود بعضی از متهمین در فضای مجازی، مشاهده فیلم دوربین‌های مدار بسته که نشان می‌دهد در روز تاسوعای حسینی که همه مردم به عزاداری مشغول هستند متاسفانه متهمین بر سر قبری تجمع کرده و با پخش آهنگ خاص هتک حرمت تاسوعای حسینی نموده‌اند و ارتباط قبلی برخی از متهمین با یکدیگر برای تحریک افراد به حضور در مراسم و برنامه‌ریزی قبلی و سابقه حضور برخی از متهمین در اغتشاشات سابق نیز محرز و مسلم شده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: مقام قضایی پرونده با استناد به قانون مجازات اسلامی و نیز قانون آیین دادرسی کیفری، متهمین را با توجه به انگیزه و شیوه ارتکاب جرم و اهمیت موضوع و جریحه‌دار شدن قلوب مردم مسلمان و متدین کشور با نشر فیلم در فضای مجازی و با عنایت به اتهام آن‌ها دائر بر اخلال در نظم عمومی و اهانت به مقدسات به تحمل ۲ فقره حبس تعزیری، شلاق تعزیری، اقامت اجباری درنقاط معین و محرومیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی محکوم کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین محکومیت‌های فوق پیرامون اتهامات متهمان مرد است و تنها متهمه زن بر اساس نظر محکمه با حکم برائت از اتهامات انتسابی مواجه شده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: دیگر اتهامات برخی متهمین پرونده (نگهداری مواد مخدر) در دادگاه انقلاب اسلامی اراک رسیدگی و رای محکومیت صادر شده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: این حکم بدوی و قابل اعتراض است و رسیدگی به این پرونده به صورت عادلانه و با برخورداری از حق تعیین وکیل توسط متهمان و به دور از حواشی و با توجه به دلایل و مستندات انجام شده است و بی شک دادگستری استان مرکزی دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی را رویکرداصلی خود می‌داند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->